ZoomWoman.dkZoomRoom.dkZoomMagazine.dkZoomTema.dkZoomMan.dk
Forsiden
Mode
  Tøj & Accessories
Personlig Pleje
  Hårpleje
  Hudpleje
  Makeup
  Parfume
Bolig
  Indretning
  Hus & Have
Underholdning
  Bøger
  Kultur
Ferie & Rejser
  Storbyferie
  Rejse Nyheder
Gastronomi
  Øl, Vin & Spiritus
  Mad & Drikke
  Kogebøger
  Bagning
Elektronik
  Mobil
  Gadgets
Livsstil
  Livsstil & Sundhed
Ugens Tema
 Citat
Jeg ved ikke hvad 3. verdenskrig vil blive kæmpet med, men 4. vil blive kæmpet med pinde og sten.
Albert Einstein

Kvinderne har magten


Det er kvinderne, der har magten. I hvert fald når det handler om, hvor ferien skal gå hen. Og det er også kvinden, der foretager den egentlige booking af rejsen. Det viser en undersøgelse, Apollo netop har foretaget over rejseåret 2008

Ny undersøgelse dokumenterer det, vi måske gik og forestillede os. At det i særdeleshed er kvinderne, der bestemmer, hvor rejsen skal gå hen. 55 % af dem, der booker rejsen, er kvinder, mens 45 % er mænd. Undersøgelsen er foretaget på baggrund af det totale rejsesalg hos Apollo i 2008. Og tendensen for bestillingerne for dette år taler samme sprog:

”Kvinden er mere og mere den, der tager ansvar for familiens ferie, hvor det i højere grad var manden tidligere. For bare fem-seks år siden var hovedparten af de, der bestilte rejser, mænd, men nu ser vi en tydelig markering af, at et skifte er en realitet. De fleste danskere oplever i disse år en stigende travlhed, og det gælder både for børnefamilien og det nyetablerede par, som måske gør karriere. Det ligger meget højt på kvindernes agenda at arrangere ferien og på den måde sikre, at alle får koblet af og nydt hinanden. Man kan kun gisne, men dette år som for mange har betydet en brat opvågning som følge af finanskrisen, kunne sagtens give en endnu mere markant fordeling i kvindernes favør”, forklarer Jan Lockhart, adm. dir. hos Apollo.

Kvinden tager teten, når ferien skal planlægges og bookes, hvad enten det er over nettet eller telefonisk. Det typiske mønster er dog, at familien eller parret sammen drømmer sig væk, når der spises aftensmad eller slappes af i de mørke vinteraftener.

”Når vi spørger vores kunder, hvordan adfærdsmønstret er forud for booking, får vi som regel at vide, at kvinden tager initiativ til at planlægge ferien, men at hun efter egen research involverer familien. De taler om mulighederne, ser rejsemål og hoteller på Google Earth og på Apollos hjemmeside. Herefter booker kvinden, de fleste over nettet”, slutter Jan Lockhart.

De mest populære hoteller for familien er denne sommer all inklusive, hvor alt er betalt up-front og Apollos favorit-hoteller, Apollo Club.

Lagt på 31. marts 2009
Artikel mulighederUdskrivE-mailGemTilføj til Facebook
 Spies
 Rejsefeber.dk
 Andre artikler
Med luksustog gennem Rocky Mountains
Det vestlige Canada og det nordvestlige hjørne af USA er med sine...
Læs mere
Apollo Mondo Boutique
Den kommende sommer åbner Apollo dørene til et helt nyt hotelkoncept i deres Apollo Mondo-portefølje...
Læs mere
 ZoomRooms
 Rejsefeber.dk
 Spies
Forsiden
Mode
  Tøj & Beklædning
Personlig Pleje
  Kropspleje
  Parfume
Bolig
  Indretning
  Hus & Have
Underholdning
  Bøger
  Kultur
Ferie & Rejser
  Storbyferie
  Rejse Nyheder
Gastronomi
  Øl, Vin & Spiritus
  Mad & Drikke
  Kogebøger
  Bagning
Bil & Motor
  Bil Nyheder
Elektronik
  Mobil
  Gadgets
Livsstil
  Livsstil & Sundhed
Ugens Tema
 RSS feeds
Modtag de seneste artikler, horoskoper m.m. via RSS
Oversigt for RSS feeds
Annoncering       Betingelser       Kontakt       Om ZoomMagazine.dk       Presse       RSS RSS feeds