ZoomWoman.dkZoomRoom.dkZoomMagazine.dkZoomTema.dkZoomMan.dk
Forsiden
Mode
  Tøj & Accessories
Personlig Pleje
  Hårpleje
  Hudpleje
  Makeup
  Parfume
Bolig
  Indretning
  Hus & Have
Underholdning
  Bøger
  Kultur
Ferie & Rejser
  Storbyferie
  Rejse Nyheder
Gastronomi
  Øl, Vin & Spiritus
  Mad & Drikke
  Kogebøger
  Bagning
Elektronik
  Mobil
  Gadgets
Livsstil
  Livsstil & Sundhed
Ugens Tema
 Citat
Vi har kunsten for ikke at dø af sandheden.
Friedrich Nietzsche

Konceptrejser sikrer charterbranchens overlevelse


De store charteroperatører overlever i høj grad på deres konceptrejser, der er målrettet bestemte grupper af rejsende. Star Tour har investeret enorme summer i deres foreløbigt syv forskellige ”Blue” koncepter, der henvender sig til alle fra den unge børnefamilie over det eksklusive par til vennegruppen, der rejser sammen. Indtjeningen på koncepthoteller er gået fra nul til 30 % af omsætningen på de ni år, der er gået, siden det første Blue koncept blev præsenteret.

- Star Tour og TUI Nordic, som er vores moderselskab, har konstant investeret 80 % af produktudviklingsmidlerne på at videreudvikle nye og eksisterende Blue koncepter. Jeg ser det som vores eksistensberretigelse – det bliver dét, som vi overlever på i fremtiden, for det er der ingen andre, der kan tilbyde. Og kunderne er der jo, det ser vi klart, mener Birthe Madsen, der er administrerende direktør i Star Tour.

Og investeringerne bærer god frugt. Da Star Tour introducerede Blue Village konceptet, det er feriebyer for børnefamilier, i 1998 udgjorde de syv hoteller godt tre procent af Star Tours samlede omsætning. I dag råder Star Tour over 74 Blue hoteller indenfor de syv forskellige koncepter, der udgør ca. 30 % af rejsearrangørens omsætning. Sidste skud på Blue familien er Blue Exotic, som er feriebyer til det stigende antal kunder, der rejser til fjerne, eksotiske rejsemål, og som gerne vil kombinere høj standard, tryghed og komfort med det lokale og eksotiske.

- Det er vigtigt for os konstant at udvikle alle stadier af rejsen. Vi skal gøre folks ferier fantastiske fra det øjeblik de bestiller rejsen, til de er hjemme igen. Det betyder vi for eksempel, at vi tilbyder Guide Online gratis til alle vores kunder fra næste sommer. Det vil sige, at man kan spørge og få svar fra guiderne på mail og sms både før under og efter rejsen, fortæller Birthe Madsen.


Lagt på 30. august 2007 af TH
Artikel mulighederUdskrivE-mailGemTilføj til Facebook
 Rejsefeber.dk
 Spies
 Andre artikler
Med luksustog gennem Rocky Mountains
Det vestlige Canada og det nordvestlige hjørne af USA er med sine...
Læs mere
Apollo Mondo Boutique
Den kommende sommer åbner Apollo dørene til et helt nyt hotelkoncept i deres Apollo Mondo-portefølje...
Læs mere
 ZoomRooms
 Rejsefeber.dk
 Spies
Forsiden
Mode
  Tøj & Beklædning
Personlig Pleje
  Kropspleje
  Parfume
Bolig
  Indretning
  Hus & Have
Underholdning
  Bøger
  Kultur
Ferie & Rejser
  Storbyferie
  Rejse Nyheder
Gastronomi
  Øl, Vin & Spiritus
  Mad & Drikke
  Kogebøger
  Bagning
Bil & Motor
  Bil Nyheder
Elektronik
  Mobil
  Gadgets
Livsstil
  Livsstil & Sundhed
Ugens Tema
 RSS feeds
Modtag de seneste artikler, horoskoper m.m. via RSS
Oversigt for RSS feeds
Annoncering       Betingelser       Kontakt       Om ZoomMagazine.dk       Presse       RSS RSS feeds