ZoomWoman.dkZoomRoom.dkZoomMagazine.dkZoomTema.dkZoomMan.dk
Forsiden
Mode
  Tøj & Accessories
Personlig Pleje
  Hårpleje
  Hudpleje
  Makeup
  Parfume
Bolig
  Indretning
  Hus & Have
Underholdning
  Bøger
  Kultur
Gastronomi
  Øl, Vin & Spiritus
  Mad & Drikke
  Kogebøger
  Bagning
Livsstil
  Livsstil & Sundhed
 Citat
Det eneste vi aldrig får nok af er kærlighed. Og det eneste vi aldrig giver nok af er kærlighed.
Henry Miller

Tøj er den bedst sælgende varekategori på nettet


Dansk e-handelsanalyse har netop offentliggjort nøgletallene for 1. kvartal 2008 som viser, at danskerne køber tøj på nettet som aldrig før. Over de sidste 5 kvartaler har tøj ligget som den bedst sælgende fysiske varekategori på nettet. Tallene punkterer dermed myten om, at forbrugerne helst vil prøve deres tøj i en fysisk butik, før de køber det.

Tøjsalg på nettet boomer
I internettets ungdom antog mange eksperter, at tøj ikke vil blive en bestseller på nettet, fordi forbrugerne ville prøve tøjet før de købte det. Det er gået stik modsat. Lige siden Dansk e-handelsanalyse begyndte dataindsamlingen i januar 2007 har der været en tendens til at tøj var en af de bedst sælgende fysiske varekategorier på nettet.

Med de seneste tal fra Dansk e-handelsanalyse kan det nu slås fast, at tøj er den bedste sælgende fysiske varekategori på nettet skarpt fulgt af PC-hardware/TV/elektronik og bøger.

Flest kvinder handler på nettet
For andet kvartal i træk er det flest kvinder, der handler på nettet. 53 procent af de e-handlende i 1. kvartal i 2008 var kvinder, hvor andelen var 52 procent i 4. kvartal 2007. En interessant tendens, da det historisk altid har forholdt sig omvendt.


Lagt på 12. maj 2008 af TH
Artikel mulighederUdskrivE-mailGemTilføj til Facebook
 Peak Performance
 Saint Tropez
 Canada Goose
 Pre End
 MICHA
 Bison
 Andre artikler
Pureleaf
Det danske smykkebrand PureLeafs elegante design er bogstaveligt talt groet i naturen...
Læs mere
Izipizi Briller
Izipizi er et fransk eyewear-brand, der laver briller, solbriller og...
Læs mere
Tommy Hilfiger Icons
Kollektionen er inspireret af Tommy Hilifgers maritime historie og velkendte klassikere...
Læs mere
Farverige Odd Molly
Odd Molly er farverigt, feminint og mønstret...
Læs mere
Barbro Sko
Savner du elegante sko, som samtidig er så behagelige, at du nyder at have dem på hele dagen?
Læs mere
Veganske sko
Det er ikke kun veganere, der efterspørger de veganske sko, også forbrugergruppen, der kaldes flexitarians ønsker alternativer...
Læs mere
 ZoomRooms
 b.young
 becksöndergaard copenhagen
 Bison
 BY GROTH
 By Malene Birger
 Canada Goose
 Cottonfield
 Designers Remix
 Fransa
 Frk. Lisberg
 Gestuz
 Iceman
 ICHI
 InWear
 Jackpot
 Matinique
 MICHA
 Noa Noa ApS
 Part Two
 Peak Performance
 Peak Performance
 Pre End
 Redgreen
 Saint Tropez
 Sandwich
 Soaked in Luxury
 Tiger of Sweden
 Tiger of Sweden
 Triumph
 TURNOVER
 VILA
Forsiden
Mode
  Tøj & Beklædning
Personlig Pleje
  Kropspleje
  Parfume
Bolig
  Indretning
  Hus & Have
Underholdning
  Bøger
  Kultur
Gastronomi
  Øl, Vin & Spiritus
  Mad & Drikke
  Kogebøger
  Bagning
Livsstil
  Livsstil & Sundhed
 RSS feeds
Modtag de seneste artikler, horoskoper m.m. via RSS
Oversigt for RSS feeds
Annoncering       Betingelser       Kontakt       Om ZoomMagazine.dk       Presse       RSS RSS feeds