ZoomWoman.dkZoomRoom.dkZoomMagazine.dkZoomTema.dkZoomMan.dk
Forsiden
Mode
  Tøj & Accessories
Personlig Pleje
  Hårpleje
  Hudpleje
  Makeup
  Parfume
Bolig
  Indretning
  Hus & Have
Underholdning
  Bøger
  Kultur
Gastronomi
  Øl, Vin & Spiritus
  Mad & Drikke
  Kogebøger
  Bagning
Livsstil
  Livsstil & Sundhed
 Citat
Før andelsmejerierne og radioen lavede folk deres smør og åndsliv selv.
Piet Hein

Rekord på rekord fra danske MyTravel


Danmarks økonomisk mest velkørende rejsearrangører er Spies, Tjæreborg Rejser, Skibby Rejser og MyTravel Tango, der er samlet i MyTravel Denmark A/S. For regnskabsåret 2007/2008 offentliggør gruppen et rekordoverskud på 130 mill. kr. mod 108 mill. kr. året før. Omsætningen satte også ny rekord med ca. 1,7 mia. kr.– en stigning på ca. 10 pct. fra 1,5 mia. kr. året før. Over en femårig periode har de danske rejsearrangører genereret et overskud på mere end en halv milliard kr.

- I det forløbne år har vi forstærket vores markedsposition på alle de rejsemål, som er mest populære blandt danskerne, som f.eks. De Kanariske Øer, Thailand, Ægypten, Mallorca, Grækenland og Tyrkiet. Samtidig er det lykkedes os at øge antallet af gæster med to pct. og fastholde en belægning på hele 99 pct. på vores charterfly. Til sammenligning sælges kun ca. 65 pct. af sæderne i de fleste rutefly, siger administrerende direktør i MyTravel Denmark A/S, Bjarne Hornbek.

MyTravel Denmark A/S er en del af den nordiske rejsegruppe Thomas Cook Northern Europe, hvis overskud i 2007/2008 er vokset for femte år i træk til 1.060 mill. svenske kr. (986 mill. svenske kr. året før). Omsætningen steg fra 10,8 mia. svenske kr. til 11,9 mia. svenske kr.

MyTravel Denmark har netop besluttet at forenkle strukturen i rejsegruppen. Det betyder, at varemærket Tjæreborg Rejser slås sammen med Spies, der herefter er Danmarks største charterrejsearrangør med ca. 285.000 gæster på årsbasis. Tjæreborg Rejser udsprang af Nordisk Bustrafik, som pastor Eilif Krogager etablerede i 1951. I 1989 købte Janni Spies Tjæreborg Rejser af den vestjyske præst.

- Tiden er nu inde til, at vi følger almindelig dansk sund fornuft og slår de to selskaber sammen til ét – nemlig Spies, der er vores største varemærke og har den største kendskabsgrad. Det kræver tid og ressourcer at vedligeholde to varemærker. Der skal to kataloger til, to websites og to af alt muligt andet. Det er ligesom at gå fra at være kærester til at blive gift og flytte sammen. Der er ingen grund til at have det dobbelte af det hele – når man alligevel gør alting sammen, siger Bjarne Hornbek.

Han peger videre på, at der i dag kun er lille forskel på Tjæreborg Rejser og Spies. – Det er de samme danskere, som de samme sælgere sælger de samme rejser til. Gæsterne rejser med de samme fly til de samme destinationer – og bliver hjulpet af de samme guider. Fremover kan vi i stedet fokusere på et eneste varemærke – nemlig det nye Spies. Vi siger farvel til Tjæreborg som logo – men vi beholder alt det, logoet står for – og gæsterne, siger Bjarne Hornbek.


Lagt på 28. december 2008 af TH
Artikel mulighederUdskrivE-mailGemTilføj til Facebook
 Rejsefeber.dk
 Spies
 Andre artikler
Med luksustog gennem Rocky Mountains
Det vestlige Canada og det nordvestlige hjørne af USA er med sine...
Læs mere
Apollo Mondo Boutique
Den kommende sommer åbner Apollo dørene til et helt nyt hotelkoncept i deres Apollo Mondo-portefølje...
Læs mere
 ZoomRooms
 Rejsefeber.dk
 Spies
Forsiden
Mode
  Tøj & Beklædning
Personlig Pleje
  Kropspleje
  Parfume
Bolig
  Indretning
  Hus & Have
Underholdning
  Bøger
  Kultur
Gastronomi
  Øl, Vin & Spiritus
  Mad & Drikke
  Kogebøger
  Bagning
Livsstil
  Livsstil & Sundhed
 RSS feeds
Modtag de seneste artikler, horoskoper m.m. via RSS
Oversigt for RSS feeds
Annoncering       Betingelser       Kontakt       Om ZoomMagazine.dk       Presse       RSS RSS feeds