ZoomWoman.dkZoomRoom.dkZoomMagazine.dkZoomTema.dkZoomMan.dk
Forsiden
Mode
  Tøj & Beklædning
Personlig Pleje
  Kropspleje
  Parfume
Bolig
  Indretning
  Hus & Have
Underholdning
  Musik
  Film
  Bøger
  Kultur
Gossip
  Film Gossip
  Musik Gossip
Ferie & Rejser
  Storbyferie
  Rejse Nyheder
Gastronomi
  Øl, Vin & Spiritus
  Madopskrifter
  Kogebøger
  Drinks
  Bageopskrifter
Bil & Motor
  Bil Nyheder
Elektronik
  Mobil
  Gadgets
Livsstil
  Livsstil
Horoskop
Konkurrencer
Ugens Tema
Bruger Login
Ny Bruger
Mine Favoritter
 Citat
Det er en skam, at jeg ikke er sådan et vidunderligt menneske, som folk siger, jeg er, for verden kunne godt bruge nogen af den slags.
Alan Alda

Smart fortwo og forfour

Smart forfour 2015
Smart fortwo 2015

Smart har præsenteret deres nye fortwo og forfour.

Smart fortwo er blevet forbedret på næsten alle områder og er blevet markant mere komfortabel. Smart forfour bliver tilbudt med smart hækmotor-koncept for første gang.

Begge biler leveres med tre-cylindrede motorer. En med 71 hk. og en med 90 hk. Der kan vælges mellem en 5-trins manuel transmission eller en 6-trins automatisk dobbelt kobling transmission.

Korte udhæng og minimal længde. De nye smart modeller har alt det det kræver for at manøvrere elegant ind i enhver parkeringsplads - og omkring hvert et hjørne. Når det kommer til venderadius sætter begge biler ny stanard. Den nye smart fortwo bruger kun 6,95 meter (fra kantsten til kansten) og 7,30 meter (fra væg til væg), og gør dermed svingmanøvrer yderst simple. Den nye Smart Forfour vender næsten lige så kompakt som den forrige fortwo (væg til væg: 8.75 meter). Den ny forfour bruger således kun 8,65 meter (fra kantsten til kansten) og 8,95 (fra væg til væg).

De nye modeller sætter også helt nye standarder vedrørende pladsudnyttelse. Dette bl.a. på grund af hækmotor designet. En smart detalje på den nye forfour er at bagdørene åbner med næsten 90° vinkel og sikrer dermed nem adgang til bagsædet.

Sikkerheden er i top. Som en nød er den "bløde" kabine beskyttet mod skade af en hård "skal" - den såkaldte "Tridion-celle" som bl.a. består af højstyrkestål. En stor del af ultra-høj styrkestål og maksimal styrke flerfaset stål, bruges nu på den nye smart. I overensstemmelse med Mercedes-Benz "Real Life Safety" filosofi var der, under udviklingen, fokus på bil-til-bil crashtest på lige fod med væsentligt større og tungere køretøjer. De nye smarte biler klarede sig godt i frontale kollisioner med S-og C-klasse.

En nyt foraksel design som hår lånt elementer fra den tidligere Mercedes-Benz C-klasse, en optimeret De Dion bagaksel, væsentligt øget fjedervandring hele vejen rundt, dæk med højere sidevægge og en uhørt lille venderadius er højdepunkterne i det nye chassis. Chassiset og affjedringen af den nye Smart generation er blevet udviklet på baggrund af erfaringerne med tidligere smart modeller og er designet til markant forbedret kørekomfort.

Avancerede hjælpesystemer, som tidligere var forbeholdt større biler, øger både sikkerhed og komfort. Disse omfatter sidevind Assist (standard), frontkollisions-advarsel (ekstraudstyr) og Advarsel ved vognbaneskift (ekstraudstyr).

Den nye smart-generation vil blive lanceret i Europa til november.

Lagt på af TH
Artikel mulighederUdskrivE-mailGemTilføj til Facebook
 Subaru
 Chevrolet
 Hyundai
 Ford
 Andre artikler under Bil Nyheder
VW Arteon
Arteon er navnet på Volkswagens nye eksklusive topmodel, der forener et karismatisk og elegant...
Læs mere
Skoda Karoq
Karoq er en helt ny særdeles rummelig SUV fra Skoda...
Læs mere
VW up! GTI
Med den nye up! GTI bygger Volkswagen bro over fire årtier...
Læs mere
Suzuki Ignis
Med introduktionen af den ny Ignis får markedet for første gang en mini-SUV...
Læs mere
 ZoomRooms
 Chevrolet
 Ford
 Hyundai
 Subaru
 Artikel søgning
Søg i ZoomMan's artikelbase
 RSS feeds
Få de nyeste artikler fra Bil Nyheder via RSS
Tilmeld RSS
 ZoomWoman top 5
Mad der sætter gang i lysterne
Pas på din hud
Hurtig makeup
Ciabatta
Prag
Annoncering       Betingelser       Kontakt       Om ZoomMagazine.dk       Presse       RSS RSS feeds