ZoomWoman.dkZoomRoom.dkZoomMagazine.dkZoomTema.dkZoomMan.dk
Forsiden
Mode
  Tøj & Beklædning
Personlig Pleje
  Kropspleje
  Parfume
Bolig
  Indretning
  Hus & Have
Underholdning
  Musik
  Film
  Bøger
  Kultur
Gossip
  Film Gossip
  Musik Gossip
Ferie & Rejser
  Storbyferie
  Rejse Nyheder
Gastronomi
  Øl, Vin & Spiritus
  Madopskrifter
  Kogebøger
  Drinks
  Bageopskrifter
Bil & Motor
  Bil Nyheder
Elektronik
  Mobil
  Gadgets
Livsstil
  Livsstil
Horoskop
Konkurrencer
Ugens Tema
Bruger Login
Ny Bruger
Mine Favoritter
 Citat
Kunst er det, man ikke kan. Hvis man kunne, var det jo ingen kunst.
Storm P

Ny Renault Espace

Helt ny Renault Espace

Nyskabelserne står i kø i den nye Renault Espace. En model, der i år fejrer sit 30 års jubilæum. Og gør det med maner. Den nye Espace er nemlig på en gang tro mod fortiden, men også nyskabende og teknologisk meget avanceret.

De hårde facts siger, at Espace nu er 4,85 meter lang – og det både i fem og syvsæders-versionen. Det betyder, at der ikke længere findes en kort og en lang Espace, hvilket heller ikke er nødvendigt. Den nye Espace er nemlig lige så lang som den gamle Grand Espace.

Bredden er der ikke pillet ved, men for at forstærke det dynamiske udtryk, er bilen nu kun 1,68 meter høj, hvilket er 63 mm lavere end den nuværende. Samtidig er frihøjden øget med fire centimeter til 16 centimeter. Det dynamiske udtryk forstærkes i øvrigt af, at bilen har fået længere akselafstand – 2,88 meter - og at hjulene på Espace fås helt op til 20 tommer. Bilen har i øvrigt tabt sig 250 kilo, og når det handler om brændstofforbrug, så kører den i gennemsnit 20 procent længere end forgængeren.

Højteknologisk kabine
Espace navnet består, men det er bestemt ikke på grund af, at interiøret er det samme som den hidtidige. Det er nemlig helt anderledes dristigt end forgængeren. Til højre for føreren er der en stor 8.7 tommer skærm, der indeholder 2, generation af R-Link. Det er blandt via R- linksystemet, at man kan indstille bilens elektroniske styrede støddæmpere og lyden fra det standardmonterede store Bose anlæg med 12 højttalere.

Det er i øvrigt også via den store touch skærm, at man styrer kabinebelysningen. Belysningen kan varieres mellem grønt, blåt, gult, rødt eller lilla. En farve til ethvert humør, kunne man sige. Lyset kommer fra lysledere under midterkonsollen og integrerede lys i b og c stolperne

Men der er også noget, der er som det altid har været i kabinen i Espace. Nemlig muligheden for fleksibilitet.

Forstolene oser af luksus og kan stilles i seks forskellige positioner og flyttes op til 24 centimeter i længde-retningen. Alt sammen med til at gøre førersædet ideelt til alle – uanset højde og drøjde. På 2- række findes tre individuelle sæder og i 3. række endnu to. Alle fem sæder forsvinder ned i gulvet som bliver helt plant, hvis man skulle ønske det. Sæderne kan lægges ned hver for sig, eller falde som dominobrikker med et enkelt tryk.

Et enkelt tryk er i øvrigt også hvad man har brug for, for at åbne bagklappen automatisk. Åbningen kan i øvrigt justeres efter, hvor højt der er til loftet, hvis man eksempelvis er parkeret i en parkeringskælder. Og skal man lukke igen – sker det også automatisk ved et enkelt tryk på en knap. Bagagerummet er i øvrigt en rummelig størrelse – 660 liter med alle bagsæder og når alle er nedfældet i bunden af bilen, så er der fyrstelige 2,040 liter

Øget nydelse bag rattet
Renaults Multi-Sense - systemet der bringer køreglæden helt i top, er en nyskabelse i Renault Espace. Det er et systemet, som styrer og koordinerer, den mængde af ny teknologi, der findes i Espace. Først og fremmest styrer den 4Control chassiet – altså 4 hjulsstyringen som det blandt andet kendes fra Laguna Coupe GT. Men også de elektroniske støddæmpere, styringen, motorlyden og belysningen styres gennem Multi-Sense systemet.

Takket være Multi-Sense systemet kan man vælge mellem fire forprogrammede køreprogrammer. ”Eco”, ”Komfort” ” Neutral” og ”Sport ”. Desuden er der et program, som man selv kan vælge. Hver indstilling bestemmer speederrespons, EDC gearkassens skiftemønster, fjedreindstillinger og udveksling på styretøjet.

Nye effektive motorer
Den nye Espace fås med tre motorer – hvoraf den ene – benzinversionen- højest sandsynlig ikke kommer til Danmark. Der er to diesel og en benzin – alle 1.6 liters motorer.

Energy dCi 160 med EDC gearkasse og Twin Turbo-teknik: 1,6 liter, 160 hk og
380 Nm ved 1,750 O/minut.

Energy dCi 130 med sekstrins gearkasse: 1,6 liter, 130hk og 320Nm ved 1,750 O/minut.

Energy TCe 200 med syvtrins EDC gearkasse: 1,6 liter, 200 hk (147kW) og 260 Nm ved 2,500 v/minut.

Lagt på af IN
Artikel mulighederUdskrivE-mailGemTilføj til Facebook
 Subaru
 Ford
 Hyundai
 Chevrolet
 Andre artikler under Bil Nyheder
VW Arteon
Arteon er navnet på Volkswagens nye eksklusive topmodel, der forener et karismatisk og elegant...
Læs mere
Skoda Karoq
Karoq er en helt ny særdeles rummelig SUV fra Skoda...
Læs mere
VW up! GTI
Med den nye up! GTI bygger Volkswagen bro over fire årtier...
Læs mere
Suzuki Ignis
Med introduktionen af den ny Ignis får markedet for første gang en mini-SUV...
Læs mere
 ZoomRooms
 Chevrolet
 Ford
 Hyundai
 Subaru
 Artikel søgning
Søg i ZoomMan's artikelbase
 RSS feeds
Få de nyeste artikler fra Bil Nyheder via RSS
Tilmeld RSS
 ZoomWoman top 5
Lad makeup’en matche håret
Pas på din hud
Mad der sætter gang i lysterne
Ciabatta
Prag
Annoncering       Betingelser       Kontakt       Om ZoomMagazine.dk       Presse       RSS RSS feeds