ZoomWoman.dkZoomRoom.dkZoomMagazine.dkZoomTema.dkZoomMan.dk
Forsiden
Mode
  Tøj & Beklædning
Personlig Pleje
  Kropspleje
  Parfume
Bolig
  Indretning
  Hus & Have
Underholdning
  Bøger
  Kultur
Gastronomi
  Øl, Vin & Spiritus
  Mad & Drikke
  Kogebøger
  Bagning
Livsstil
  Livsstil & Sundhed
 Citat
Alle sandheder er lette at forstå, når først de er opdaget; problemet er at opdage dem.
Galileo Galilei

Helt ny Audi R8

Topversionen af den nye Audi R8 går fra 0 til 100 km/h på blot 3,2 sekunder

En højtomdrejende centermotor med en imponerende ydelse, et konsekvent letvægtskonstruktionskoncept og en ekstremt dynamisk undervogn med quattro-drivlinje og fuldt variabel torque vectoring – det gør R8 til Audis sportslige spydspids. Supersportsvognen har undergået en gennemgribende udvikling – den er mere stram, mere skarp og mere fascinerende både på og uden for racerbanen.

Motorerne: ti cylindre i to versioner
5.2 FSI fås i to versioner: med 540 hk og med 610 hk. Topmodellen accelererer fra 0 til 100 km/t på 3,2 sek. og videre op til en tophastighed på 330 km/t. Lyden fra V10-sugemotoren, der har et maksimalt drejningsmoment på 6.500 omdr./min. er blevet endnu mere voluminøs og distinkt. En 7-trins S tronic og en nyudviklet quattro-drivlinje overfører kraften til vejen. Fordelingen af trækkraften tilpasses til de aktuelle kørselsforhold – i ekstreme situationer kan fordelingen være helt op til 100 % på for- eller bagakslen. Den nye performance-indstilling i køredynamiksystemet Audi drive select gør det muligt at tilpasse de parametre, der er vigtigst for køredynamikken, til vejens friktionsværdi.

Letvægtkonstruktion: en vægt på kun 1.454 kg uden drivmidler
Topmodellen R8 V10 plus vejer 1.454 kg uden drivmidler. Til trods for masser af ekstraudstyr og en øget stivhed er den nye Audi R8 op til 50 kg lettere end sin forgænger. Audi Space Frame (ASF) i multimaterialekonstruktion er medvirkende til den lave vægt og en optimal fordeling af akseltrykket. Kombinationen af aluminium og kulfiberforstærket kunststof (CFK) i Audi Space Frame skaber nye dimensioner, når det drejer sig om vægt, stivhed og kollisionsegenskaber. Aero-undervognen, der integrerer en lang diffusor, øger bilens downforce. Også undervognen med dobbelte tværstillede bærearme viser, hvor tæt den nye Audi R8 er på motorsporten.

Et fladt, bredt og muskuløst design
Designet afspejler R8's sportslige og markante karakter. De standardmonterede LED-forlygter udgør et visuelt særkende og et sikkerhedsmæssigt plus. Og ønsker man et endnu længere udsyn og endnu kraftigere lys, tilbyder Audi som ekstraudstyr laserspottet til fjernlyset – suppleret af det dynamiske blinklys foran. Bagpå er det dynamiske blinklys standard.

I det nye Audi virtual cockpit er visningerne digitale. De vigtige betjeningselementer er samlet i knapgrupper på rattet; de såkaldte satellitter. Inde i bilen oplever føreren bilen som en racerbil. Med sit svævende look understreger betjeningen af klimaanlægget instrumentpanelets lethed. MMI Navigation plus med MMI touch er standard.

Lagt på af KP
Artikel mulighederUdskrivE-mailGemTilføj til Facebook
 Subaru
 Ford
 Chevrolet
 Hyundai
 Andre artikler under Bil Nyheder
Kia XCeed
Med et flot, udtryksfuldt og moderne design – er den nye Kia XCeed et sporty alternativ til traditionelle SUV’er...
Læs mere
Facelift til Porsche Macan
Den nye Macan lanceres med en effektiv toliters firecylindret turbobenzinmotor med ny...
Læs mere
Ford Puma
Den nye Ford Puma viser nye sider for både Ford og klassen for kompakte crossover- og SUV-modeller...
Læs mere
Škoda Scala
Nyt navn, nyt design og ny teknologi – Škoda Scala sætter ny standard i mellemklassen...
Læs mere
 ZoomRooms
 Chevrolet
 Ford
 Hyundai
 Subaru
 RSS feeds
Få de nyeste artikler fra Bil Nyheder via RSS
Tilmeld RSS
 ZoomWoman top 5
Mad der sætter gang i forbrændingen
Blåbærmuffins
Husk komplimenterne
Gå dig slank
Sæt fokus på din søvn
Annoncering       Betingelser       Kontakt       Om ZoomMagazine.dk       Presse       RSS RSS feeds