| | | | |
| | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| | | | | |
| | | | | | |
Venlighed er evnen til at elske mennesker mere end de fortjener. |
|
| | | |
| | | Helt ny Audi R8 |
|  | Topversionen af den nye Audi R8 går fra 0 til 100 km/h på blot 3,2 sekunder |
En højtomdrejende centermotor med en imponerende ydelse, et konsekvent letvægtskonstruktionskoncept og en ekstremt dynamisk undervogn med quattro-drivlinje og fuldt variabel torque vectoring – det gør R8 til Audis sportslige spydspids. Supersportsvognen har undergået en gennemgribende udvikling – den er mere stram, mere skarp og mere fascinerende både på og uden for racerbanen. Motorerne: ti cylindre i to versioner 5.2 FSI fås i to versioner: med 540 hk og med 610 hk. Topmodellen accelererer fra 0 til 100 km/t på 3,2 sek. og videre op til en tophastighed på 330 km/t. Lyden fra V10-sugemotoren, der har et maksimalt drejningsmoment på 6.500 omdr./min. er blevet endnu mere voluminøs og distinkt. En 7-trins S tronic og en nyudviklet quattro-drivlinje overfører kraften til vejen. Fordelingen af trækkraften tilpasses til de aktuelle kørselsforhold – i ekstreme situationer kan fordelingen være helt op til 100 % på for- eller bagakslen. Den nye performance-indstilling i køredynamiksystemet Audi drive select gør det muligt at tilpasse de parametre, der er vigtigst for køredynamikken, til vejens friktionsværdi. Letvægtkonstruktion: en vægt på kun 1.454 kg uden drivmidler Topmodellen R8 V10 plus vejer 1.454 kg uden drivmidler. Til trods for masser af ekstraudstyr og en øget stivhed er den nye Audi R8 op til 50 kg lettere end sin forgænger. Audi Space Frame (ASF) i multimaterialekonstruktion er medvirkende til den lave vægt og en optimal fordeling af akseltrykket. Kombinationen af aluminium og kulfiberforstærket kunststof (CFK) i Audi Space Frame skaber nye dimensioner, når det drejer sig om vægt, stivhed og kollisionsegenskaber. Aero-undervognen, der integrerer en lang diffusor, øger bilens downforce. Også undervognen med dobbelte tværstillede bærearme viser, hvor tæt den nye Audi R8 er på motorsporten. Et fladt, bredt og muskuløst design Designet afspejler R8's sportslige og markante karakter. De standardmonterede LED-forlygter udgør et visuelt særkende og et sikkerhedsmæssigt plus. Og ønsker man et endnu længere udsyn og endnu kraftigere lys, tilbyder Audi som ekstraudstyr laserspottet til fjernlyset – suppleret af det dynamiske blinklys foran. Bagpå er det dynamiske blinklys standard. I det nye Audi virtual cockpit er visningerne digitale. De vigtige betjeningselementer er samlet i knapgrupper på rattet; de såkaldte satellitter. Inde i bilen oplever føreren bilen som en racerbil. Med sit svævende look understreger betjeningen af klimaanlægget instrumentpanelets lethed. MMI Navigation plus med MMI touch er standard. | | |
| Lagt på af KP | | | |
| | |
| | | | |  | | VW Golf GTI TCR GTI TCR er inspireret af baneraceren af samme navn, og den succesfulde baneracers specifikationer har præget... | Læs mere |
|
| | | |  | | Škoda Scala Nyt navn, nyt design og ny teknologi – Škoda Scala sætter ny standard i mellemklassen... | Læs mere |
|
| | | |  | | Ny Audi A1 I 2010 debuterede A1 som helt ny modelrække hos Audi. Nu stiller anden generation af den succesrige kompakte model... | Læs mere |
|
| | |
|
| |
| | |
|
| | | | | |
Søg i ZoomMan's artikelbase |
|
| | | | |
Få de nyeste artikler fra Bil Nyheder via RSS |  |
|
| | | | | | | | |
| | |