| | | | |
| | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| | | | | | | | | | | |
Lykken er at være sig selv nok. | Aristoteles |
|
| | | |
| | | Peugeot 308 R HYbrid |
|  | Peugeot 308 R HYbrid |
Som et rovdyr på jagt, stræber Peugeot 308 R HYbrid efter den ultimative køreoplevelse. Den kompakte model har de perfekte egenskaber til at få det maksimale ud af drivlinjen: 4 hjul, som er placeret yderligt i hvert hjørne, hvilket sikrer en optimal balance, og en letvægtskonstruktion, der sikrer mellemklassens bedste aerodynamik. Peugeot 308 R HYbrid står som limet til jorden med sine 235/35 R19 dæk og en sporvidde, der er øget med 80 mm. Fronten er potent med lameller i frontklappen og en kofanger, der er er tydeligt inspireret af konceptbilen Quartz. Kølergrillen er udformet i et ternet 3-D mønster og forsyner drivlinjen med luft, mens de store luftindtag i siderne har integrerede LED blinklys, der blinker fortløbende indefra og ud. Set i profil fremstår 308 R HYbrid som hugget ud i ét stykke granit. Den er lakeret i en intens blå med neon-pigmenter og en matsort lak, der er adskilt af en skarp skrå linje ved bagdørene, hvilket netop er kendetegnende for de mest ekstreme af Peugeots modeller. Også bagtil afslører 308 R HYbrid sine dynamiske egenskaber. Taget munder ud i en smal spoiler, som forbedrer aerodynamikken og kofangeren er udstyret med to luftindtag, som skal holde batteriets temperatur nede ved at suge den varme luft ud. Peugeot i-Cockpit med et twist Dørene åbnes til en helt særlig kabine, som er præget af innovative materialer, der normalt er forbeholdt Peugeots konceptbiler og som giver en spændende visuel oplevelse og berøring. De fire sportssæder er udført i lysebrunt patineret læder, mens instrumentpanelet er udført i skifergråt digitalt vævet tekstil, som bl.a. består af polyesterfibre. Processen giver mulighed for at producere store og komplekse elementer, der er skræddersyede til formålet og derved undgås unødigt spild. Materialet er blødt og derfor er der intet behov for skum, hvilket bidrager til at reducere vægten. Ud over instrumentpanelet findes det digitalt vævede tekstil også på dørpanelerne, hvor det er kombineret med sort læder og lysebrunt patineret læder. Med Peugeot i-Cockpit har føreren fuld kontrol over de 500 hk. Det lille sporty rat i læder sikrer en hurtig respons, mens placeringen af head-up instrumenteringen og touch skærmen giver en intuitiv betjening af bilen. Rattet er udstyret med paddle shift og føreren har således kontrol over 6-trins gearkassen til fingerspidserne. | | |
| Lagt på af KP | | | |
| | |
|  | | Kia XCeed Med et flot, udtryksfuldt og moderne design – er den nye Kia XCeed et sporty alternativ til traditionelle SUV’er... | Læs mere |
|
| | | | | | | |  | | Ford Puma Den nye Ford Puma viser nye sider for både Ford og klassen for kompakte crossover- og SUV-modeller... | Læs mere |
|
| | | |  | | Škoda Scala Nyt navn, nyt design og ny teknologi – Škoda Scala sætter ny standard i mellemklassen... | Læs mere |
|
| | |
|
| |
| | |
|
| | | | | |
Få de nyeste artikler fra Bil Nyheder via RSS |  |
|
| | | | | | | |
|
| | |