ZoomWoman.dkZoomRoom.dkZoomMagazine.dkZoomTema.dkZoomMan.dk
Forsiden
Mode
  Tøj & Beklædning
Personlig Pleje
  Kropspleje
  Parfume
Bolig
  Indretning
  Hus & Have
Underholdning
  Bøger
  Kultur
Ferie & Rejser
  Storbyferie
  Rejse Nyheder
Gastronomi
  Øl, Vin & Spiritus
  Mad & Drikke
  Kogebøger
  Bagning
Bil & Motor
  Bil Nyheder
Elektronik
  Mobil
  Gadgets
Livsstil
  Livsstil & Sundhed
Ugens Tema
 Citat
Jeg ved ikke hvad 3. verdenskrig vil blive kæmpet med, men 4. vil blive kæmpet med pinde og sten.
Albert Einstein

4. generation af Mazda MX-5

Fjerde generation af Mazda MX-5

Den 4. generation af Mazdas populære roadster, der snart runder en million solgte eksemplarer, introduceres snart i Danmark.

Priser fra kr. 330.000,-
Priserne kommer til at starte ved kr. 330.000,- for en MX-5 med en 1.5-liters motor med 131 hk og et omfattende standardudstyr med blandt andet 16” alumimiumsfælge, LED-forlygter, aircondition, 7” touch screen i farver, HMI Commander, Bluetooth og fartpilot.

De kr. 330.000,- er nogenlunde samme pris som for en mellemudstyret Mazda6, og så kan man jo selv vælge, om man har mest brug for vind i håret eller bagsæder og bagagerumsplads.
Den nye Mazda MX-5 vil i Danmark bliver markedsført i yderligere tre versioner: MX-5 1.5 med en såkaldt Edition-pakke, en MX-5 2.0 med 160 hk og Edition-pakken som standard samt en 2.0 med en såkaldt sportspakke. Priserne for disse versioner offentliggøres på et senere tidspunkt.

Klassisk opskrift
Uanset modelvariant er Mazda MX-5 bygget efter den klassiske roadster-opskrift med langsliggende motor og baghjulstræk. Mere kompakte dimensioner og en udbredt brug af aluminium og højstyrkestål har nedbragt vægten til 975 kg, hvilket gør Mazda MX-5 op til 100 kg lettere end sin forgænger og lige så let som den første generation MX-5 fra 1989.

Lav vægt har altid været et kendetegn ved Mazda MX-5, og det samme har egenskaber som en perfekt balance, skarp styring og et ultra kort og præcist gearskifte. Alt dette er yderligere perfektioneret i den nye generation, og når man kører den mærker man med det samme, at en Mazda MX-5 er konstrueret med det ene formål for øje at give mest mulig køreglæde.
På trods af, at MX-5 både er blevet kortere og lavere end den foregående modelgeneration, er det lykkedes at skabe mere plads i kabinen, selvom der stadig er garanti for en intim køreoplevelse. Bagagerummet er fortsat ikke stort (130 liter), men det er gjort mere regulært, så det er nemmere at udnytte.

Skarpt design
Designet kan bedst beskrives som en meget skarp fortolkning af Mazdas designfilosofi, ”KODO – Soul of Motion”. Udhængene over for- og bagaksel er meget korte, motorhjelmen er lang, og kabinen er rykket langt tilbage mod baghjulene. Alt er med til at give MX-5 meget dynamiske proportioner.

Lagt på af KP
Artikel mulighederUdskrivE-mailGemTilføj til Facebook
 Subaru
 Chevrolet
 Hyundai
 Ford
 Andre artikler under Bil Nyheder
Seat Tarraco
Den nye store SUV fra Seat kommer med masser af standardudstyr...
Læs mere
VW Golf GTI TCR
GTI TCR er inspireret af baneraceren af samme navn, og den succesfulde baneracers specifikationer har præget...
Læs mere
Škoda Scala
Nyt navn, nyt design og ny teknologi – Škoda Scala sætter ny standard i mellemklassen...
Læs mere
Ny Audi A1
I 2010 debuterede A1 som helt ny modelrække hos Audi. Nu stiller anden generation af den succesrige kompakte model...
Læs mere
 ZoomRooms
 Chevrolet
 Ford
 Hyundai
 Subaru
 Artikel søgning
Søg i ZoomMan's artikelbase
 RSS feeds
Få de nyeste artikler fra Bil Nyheder via RSS
Tilmeld RSS
 ZoomWoman top 5
La Biosthétiques flotte looks på Berlin Fashion Week
Myter omkring slankekure
Et godt grin er guld værd
Hold din krop sund og smuk
Sæt fokus på din søvn
Annoncering       Betingelser       Kontakt       Om ZoomMagazine.dk       Presse       RSS RSS feeds