ZoomWoman.dkZoomRoom.dkZoomMagazine.dkZoomTema.dkZoomMan.dk
Forsiden
Mode
  Tøj & Beklædning
Personlig Pleje
  Kropspleje
  Parfume
Bolig
  Indretning
  Hus & Have
Underholdning
  Bøger
  Kultur
Gastronomi
  Øl, Vin & Spiritus
  Mad & Drikke
  Kogebøger
  Bagning
Livsstil
  Livsstil & Sundhed
 Citat
Alle sandheder er lette at forstå, når først de er opdaget; problemet er at opdage dem.
Galileo Galilei

Renault Megane

Renault Megane 2016

20 år og 6.5 millioner biler efter lanceringen af den første Mégane, har Renault nu præsenteret 4. generation af bilen.

De kølige tal siger, at den nye Mégane er blevet 6,4 cm længere end forgængeren. Har fået 2,8 cm længere akselafstand, men er blevet sænket 2,5 cm og i øvrigt er blevet bredere. Det lyder på opskriften på en sportslig bil – og sportslig det er den i den grad. Det sportslige design understreges af 18 tommer fælge, brede skuldre og en front, hvor det store Renault logo dominerer. Lygterne er LED og den C-formede lygtesignatur, der kendes fra Renault Espace understreger bilens eksklusivitet. Alt sammen noget, der vist bedst fortælles med billeder.

Men der er meget mere i denne bil end fedt design. Bilen er spækket med teknologiske nyskabelser, der ellers har været forbeholdt dyrere biler. Det siger sig selv, at finish har fået et stort løft i forhold til den nuværende Mégane. Instrumenteringen inkluderer heads up display og8,7 tommer R-Link 2 touch skærm.

På landevejen og i fuld fart nyder man godt af adaptive cruise control, lane departure warning, traffic sign recognition, blind spot warning og easy park hands free assist. Desuden fås systemet med ambient lightning, hvor man kan bestemme lysets farve i kabinen efter temperament og kørestil. Lyder det bekendt? Det er også bekendt, for det er nemlig at finde i den nye Renault Espace.

Køber man GT versionen, der introduceres på samme tid som del almindelige Mégane får man desuden større fælge, mere sportslige sæder og ikke mindst større motorer og 4Control steering. Et system, der også kendes fra Espace og som er med til at gøre køreoplevelsen endnu mere dynamisk og knivskarp.

På motorsiden er der masser af nyheder. Mindste motor i den nye Renault Mégane er en 90 hk diesel, men bestselleren forventes at blive den 110 hk diesel, der fås med både manuel og automatgear. Den er helt uhyrlig når det kommer til brændstofforbrug. Den kører hele 30,3 km/l ved blandet kørsel. Desuden kan man få den nye Mégane med 130 hk diesel.

På benzinsiden er der også et stort udvalg. Udgangspunktet er en 100 hk TCe motor og derefter kommer der en 130 hk Tce, der også fås med en 7- trins EDC gearkasse. Som noget nyt fås Renault Mégane med 3 års garanti.

I GT versionen, der ikke skal forveksles med den giftige RS version, er der to motorer at vælge imellem – begge hænger sammen med en EDC gearkasse. Ønsker man benzin kan man få den med 205 hk, og er det diesel er der 165 seje heste at trække på.

Lagt på af KP
Artikel mulighederUdskrivE-mailGemTilføj til Facebook
 Chevrolet
 Ford
 Hyundai
 Subaru
 Andre artikler under Bil Nyheder
Kia XCeed
Med et flot, udtryksfuldt og moderne design – er den nye Kia XCeed et sporty alternativ til traditionelle SUV’er...
Læs mere
Facelift til Porsche Macan
Den nye Macan lanceres med en effektiv toliters firecylindret turbobenzinmotor med ny...
Læs mere
Ford Puma
Den nye Ford Puma viser nye sider for både Ford og klassen for kompakte crossover- og SUV-modeller...
Læs mere
Škoda Scala
Nyt navn, nyt design og ny teknologi – Škoda Scala sætter ny standard i mellemklassen...
Læs mere
 ZoomRooms
 Chevrolet
 Ford
 Hyundai
 Subaru
 RSS feeds
Få de nyeste artikler fra Bil Nyheder via RSS
Tilmeld RSS
 ZoomWoman top 5
Husk komplimenterne
Kalorier – ven eller fjende?
20 simple slanketips
Et godt grin er guld værd
Sæt fokus på din søvn
Annoncering       Betingelser       Kontakt       Om ZoomMagazine.dk       Presse       RSS RSS feeds