| | | | |
| | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| | | | | |
| | | | | | |
En vred mand er sjældent fornuftig; en fornuftig mand er sjældent vred. |
|
| | | |
| | | Renault Megane |
|  | Renault Megane 2016 |
20 år og 6.5 millioner biler efter lanceringen af den første Mégane, har Renault nu præsenteret 4. generation af bilen. De kølige tal siger, at den nye Mégane er blevet 6,4 cm længere end forgængeren. Har fået 2,8 cm længere akselafstand, men er blevet sænket 2,5 cm og i øvrigt er blevet bredere. Det lyder på opskriften på en sportslig bil – og sportslig det er den i den grad. Det sportslige design understreges af 18 tommer fælge, brede skuldre og en front, hvor det store Renault logo dominerer. Lygterne er LED og den C-formede lygtesignatur, der kendes fra Renault Espace understreger bilens eksklusivitet. Alt sammen noget, der vist bedst fortælles med billeder. Men der er meget mere i denne bil end fedt design. Bilen er spækket med teknologiske nyskabelser, der ellers har været forbeholdt dyrere biler. Det siger sig selv, at finish har fået et stort løft i forhold til den nuværende Mégane. Instrumenteringen inkluderer heads up display og8,7 tommer R-Link 2 touch skærm. På landevejen og i fuld fart nyder man godt af adaptive cruise control, lane departure warning, traffic sign recognition, blind spot warning og easy park hands free assist. Desuden fås systemet med ambient lightning, hvor man kan bestemme lysets farve i kabinen efter temperament og kørestil. Lyder det bekendt? Det er også bekendt, for det er nemlig at finde i den nye Renault Espace. Køber man GT versionen, der introduceres på samme tid som del almindelige Mégane får man desuden større fælge, mere sportslige sæder og ikke mindst større motorer og 4Control steering. Et system, der også kendes fra Espace og som er med til at gøre køreoplevelsen endnu mere dynamisk og knivskarp. På motorsiden er der masser af nyheder. Mindste motor i den nye Renault Mégane er en 90 hk diesel, men bestselleren forventes at blive den 110 hk diesel, der fås med både manuel og automatgear. Den er helt uhyrlig når det kommer til brændstofforbrug. Den kører hele 30,3 km/l ved blandet kørsel. Desuden kan man få den nye Mégane med 130 hk diesel. På benzinsiden er der også et stort udvalg. Udgangspunktet er en 100 hk TCe motor og derefter kommer der en 130 hk Tce, der også fås med en 7- trins EDC gearkasse. Som noget nyt fås Renault Mégane med 3 års garanti. I GT versionen, der ikke skal forveksles med den giftige RS version, er der to motorer at vælge imellem – begge hænger sammen med en EDC gearkasse. Ønsker man benzin kan man få den med 205 hk, og er det diesel er der 165 seje heste at trække på. | | |
| Lagt på af KP | | | |
| | |
| | | | |  | | VW Golf GTI TCR GTI TCR er inspireret af baneraceren af samme navn, og den succesfulde baneracers specifikationer har præget... | Læs mere |
|
| | | |  | | Škoda Scala Nyt navn, nyt design og ny teknologi – Škoda Scala sætter ny standard i mellemklassen... | Læs mere |
|
| | | |  | | Ny Audi A1 I 2010 debuterede A1 som helt ny modelrække hos Audi. Nu stiller anden generation af den succesrige kompakte model... | Læs mere |
|
| | |
|
| |
| | |
|
| | | | | |
Søg i ZoomMan's artikelbase |
|
| | | | |
Få de nyeste artikler fra Bil Nyheder via RSS |  |
|
| | | | | | | | |
| | |