ZoomWoman.dkZoomRoom.dkZoomMagazine.dkZoomTema.dkZoomMan.dk
Forsiden
Mode
  Tøj & Beklædning
Personlig Pleje
  Kropspleje
  Parfume
Bolig
  Indretning
  Hus & Have
Underholdning
  Bøger
  Kultur
Gastronomi
  Øl, Vin & Spiritus
  Mad & Drikke
  Kogebøger
  Bagning
Livsstil
  Livsstil & Sundhed
 Citat
Venlighed er evnen til at elske mennesker mere end de fortjener.

Audi A5 og S5 Coupé

Den nye Audi A5 Coupé har et friskt, moderne og skærpet design

Den nye Audi A5 Coupé har et friskt, moderne og skærpet design. Samtidig er den tro mod generne og viderefører også den sportslige og elegante karakter i den nye version. Det bedste eksempel er den nu tredimensionelle skulderlinje i form af en bølge, som allerede prægede forgængermodellen. Den præcist svungne linje med kraftige forhøjninger over hjulkasserne understreger alle fire hjul – en henvisning til firehjulstrækket quattro.

De afbalancerede proportioner med en lang motorhjelm, den langstrakte akselafstand og de korte overhæng understreger den nye A5 Coupés sportslighed.

Den markant udformede singleframe-grill er markant lavere og bredere end på forgængermodellen. LED-baglygterne og LED- eller Matrix-LED-forlygterne (begge ekstraudstyr) med dynamisk blinklys gør den avancerede teknologi synlig også om natten.

Motorerne
Den nye Audi A5 Coupé fås fra start med fem forskellige motorer – to TFSI- og tre TDI-motorer. Ydelsen er øget markant – og ligger mellem 190 hk og 286 hk. Sammenlignet med forgængermodellen har de op til 17 procent mere ydelse, mens deres forbrug er faldet med op til 22 procent.

Samtlige motorer kombinerer en stor effektivitet med en sportslig kraftudfoldelse og en rolig motorgang – det gælder især for de to 3.0 TDI-motorer med seks cylindre.

Audi S5 Coupé kører i sin helt egen liga med den nyudviklede 3.0 TFSI-motor. V6-turbomotoren imponerer med topeffektive sportsvognspræstationer. Fra en slagvolumen på 2.995 cm3 yder den trykladede sekscylindrede motor 354 hk, hvilket er 21 hk mere end forgængeren.

Kraftoverføringen
I den nye Audi A5 Coupé fås der en skræddersyet løsning til kraftoverføringen til hver enkelt motor: Den 6-trins manuelle gearkasse og den 7-trins S tronic anvendes til de firecylindrede motorer samt til 3.0 TDI med 218 hk med for- og firehjulstræk. Den 8-trins tiptronic er forbeholdt topdieselmotoren med 286 hk samt S5-motoren. Begge motorer har quattro som standard. Som ekstraudstyr tilbyder Audi sportsdifferentiale på bagakslen til disse varianter, som giver endnu mere køredynamik og præcision.

For første gang kan man også vælge det nye quattro med ultra-teknologi. Det kan p.t. kombineres med de firecylindrede TFSI- og TDI-motorer med manuel gearkasse. Drivlinjen, som er optimeret til effektivitet, giver ingen mærkbar forskel i forhold til de permanente systemer.



Lagt på af KP
Artikel mulighederUdskrivE-mailGemTilføj til Facebook
 Chevrolet
 Hyundai
 Subaru
 Ford
 Andre artikler under Bil Nyheder
Kia XCeed
Med et flot, udtryksfuldt og moderne design – er den nye Kia XCeed et sporty alternativ til traditionelle SUV’er...
Læs mere
Facelift til Porsche Macan
Den nye Macan lanceres med en effektiv toliters firecylindret turbobenzinmotor med ny...
Læs mere
Ford Puma
Den nye Ford Puma viser nye sider for både Ford og klassen for kompakte crossover- og SUV-modeller...
Læs mere
Škoda Scala
Nyt navn, nyt design og ny teknologi – Škoda Scala sætter ny standard i mellemklassen...
Læs mere
 ZoomRooms
 Chevrolet
 Ford
 Hyundai
 Subaru
 RSS feeds
Få de nyeste artikler fra Bil Nyheder via RSS
Tilmeld RSS
 ZoomWoman top 5
Mad der sætter gang i forbrændingen
Blåbærmuffins
Husk komplimenterne
Gå dig slank
Sæt fokus på din søvn
Annoncering       Betingelser       Kontakt       Om ZoomMagazine.dk       Presse       RSS RSS feeds