ZoomWoman.dkZoomRoom.dkZoomMagazine.dkZoomTema.dkZoomMan.dk
Forsiden
Mode
  Tøj & Beklædning
Personlig Pleje
  Kropspleje
  Parfume
Bolig
  Indretning
  Hus & Have
Underholdning
  Musik
  Film
  Bøger
  Kultur
Gossip
  Film Gossip
  Musik Gossip
Ferie & Rejser
  Storbyferie
  Rejse Nyheder
Gastronomi
  Øl, Vin & Spiritus
  Madopskrifter
  Kogebøger
  Drinks
  Bageopskrifter
Bil & Motor
  Bil Nyheder
Elektronik
  Mobil
  Gadgets
Livsstil
  Livsstil
Horoskop
Konkurrencer
Ugens Tema
Bruger Login
Ny Bruger
Mine Favoritter
 Citat
Vi har kunsten for ikke at dø af sandheden.
Friedrich Nietzsche

Loow - nyt herre brand

Loow

Det er ikke den typiske modehistorie, der kommer frem, når man skal fortælle historien om det nye herrebrand LOOW. For hvordan ender en Jægersoldat lige i modebranchen?

LOOW blev grundlagt i 2015 i København af den tidligere danske Jægersoldat, 35 årige Anders Lorentzen, i Jægerkorpset erfarede Anders vigtigheden af det rette materiale og et gennemtænkt design. Merinould var et materiale han kunne bruge både i det kolde nord og i det varme Mellemøsten. Det fik ham til at tænke over hvordan det kunne implementeres i en moderne hverdag, hvor forbrugerne udover komfort, også går op i stil og lækkert design.

Brugerinddragelsen er essentiel Dette var starten til en karriere indenfor modebranchen for Anders. Han startede et samarbejde med designere og en dansk produktionsvirksomhed, hvor de sammen udviklede prototyperne. Dertil involverede Anders tidligt kunderne i udviklingen af den perfekte T-shirt. I 2015 udmundede flere måneders udviklingsarbejde i en produktion på 120 T-shirts. De blev testet af mænd fra hele Europa hen over efteråret. Erfaringerne herfra blev brugt til at tilpasse og udvikle den næste prototype og efterfølgende de T-shirts, der netop er lanceret. Vores kunder er fortsat en stor del af os, vi er i tæt kontakt med dem og har en stor andel af tilbagevendende kunder. Det er allerede normalt at vores kunder ejer 5 eller 6 af vores T-shirts, simpelthen fordi vi har ramt rigtigt gennem lang tids udvikling og involvering.

Baggrunden skinner igennem
"Jeg synes at jeg har kunnet tage mange erfaringer og værdier med fra Jægerkorpset ind i brandet. Jeg har blandt andet en naturlig lyst til at udfordre måden tingene gøres på, for at nå målet. Der er ikke noget, der hedder "plejer", heller ikke i LOOW."
"I Jægerkorpset hersker der desuden en særlig kultur og nogle stærke værdier. Værdier, som ydmyghed og at yde mere end man giver sig ud for. Det går også igen i det tøj vi laver; umiddelbart ser man bare en T-shirt, men ser man nærmere på måden den er blevet til på og på komforten, man oplever i brug, rækker det langt ud over det første indtryk man får. ”

Det er vejen, der er målet
Vi har valgt at sælge direkte til kunderne og springe det sidste led over - distributør og butik, det giver plads i budgettet, til at vi kan købe nogle gode tekstiler og producere lokalt i små mængder.

Vi producerer lige nu det vi kan i Danmark, blandt andet vores merinometervare. På sigt håber vi at kunne være med til at bringe mere af tekstilproduktion tilbage til Danmark.
Vi vil gerne være med til at nedbringe mængden af tøj vi køber. Vi tror på at en af vejen dertil, er at lave produkter som kunderne er glade for, i en bedre kvalitet, som kan bruges i længere tid.

Lagt på af LMM
Artikel mulighederUdskrivE-mailGemTilføj til Facebook
 Bison
 Cottonfield
 Redgreen
 Matinique
 Peak Performance
 Tiger of Sweden
 Andre artikler under Tøj & Beklædning
Det dråbeformede ikon
Aviator, pilotbrillen, du véd, den klassiske dråbeformede solbrille. I dag findes det ikoniske stel i et væld af udgaver...
Læs mere
hummel X Tivoli sneaker
hummel X Tivoli Pernfors Power Play sneakeren er en moderne fortolkning af to klassiske hummel styles fra 1980’erne...
Læs mere
Tidsløse ure fra Wilkens
Tiden går aldrig i stå, og det behøver din fortælling heller ikke. Danske Wilkens inviterer dig ind i urets univers med lanceringen af...
Læs mere
5 tips til at vælge den perfekte brille
Annette Estø, grundlægger af brillefirmaet Fleye, giver her 5 tips til at vælge den perfekte brille...
Læs mere
Maskuline og moderne Matinique
Som indbegrebet af urban skate-cool er Glifberg en original og stilig frontfigur i Matinique...
Læs mere
Ny kollektion fra POP Cph
Mændene kan i POP Cph's nye kollektion se frem til at klæde sig i skjorter og bukser, men med en klassisk sort som dominerende...
Læs mere
 ZoomRooms
 Bison
 Cottonfield
 Iceman
 Matinique
 Peak Performance
 Pre End
 Redgreen
 Tiger of Sweden
 Artikel søgning
Søg i ZoomMan's artikelbase
 RSS feeds
Få de nyeste artikler fra Tøj & Beklædning via RSS
Tilmeld RSS
 ZoomWoman top 5
Inika Hudpleje
White Musk L’Eau
Lad makeup’en matche håret
Kiefer Sutherland kommer til Danmark
Moon River
Annoncering       Betingelser       Kontakt       Om ZoomMagazine.dk       Presse       RSS RSS feeds