ZoomWoman.dkZoomRoom.dkZoomMagazine.dkZoomTema.dkZoomMan.dk
Forsiden
Mode
  Tøj & Beklædning
Personlig Pleje
  Kropspleje
  Parfume
Bolig
  Indretning
  Hus & Have
Underholdning
  Musik
  Film
  Bøger
  Kultur
Gossip
  Film Gossip
  Musik Gossip
Ferie & Rejser
  Storbyferie
  Rejse Nyheder
Gastronomi
  Øl, Vin & Spiritus
  Madopskrifter
  Kogebøger
  Drinks
  Bageopskrifter
Bil & Motor
  Bil Nyheder
Elektronik
  Mobil
  Gadgets
Livsstil
  Livsstil
Horoskop
Konkurrencer
Ugens Tema
Bruger Login
Ny Bruger
Mine Favoritter
 Citat
At frygte kærligheden er at frygte livet, og de, der frygter livet er allerede døde.
Bertrand Russel

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis

Med introduktionen af den ny Ignis får markedet for første gang en mini-SUV. Den er bygget op helt fra bunden som en SUV og indeholder derfor de kendte SUV-værdier som høj siddeposition, mulighed for firehjulstræk, stor frihøjde og - ikke mindst - et design, der er karakteristisk for biltypen.

Økonomisk fremdrift
Ignis drives frem af en 4-cylindret, energieffektiv Dualjet-benzinmotor på 1,2 liter. Ydelsen på 90 HK sikrer gode kræfter til både acceleration og motorvejskørsel samt en flot EU-norm på 21,7 km/l.
Den fås også i en såkaldt mild-hybrid version, hvor benzinmotoren får assistance af en lille integreret el-motor/generator ved igangsætning og acceleration, hvor benzinforbruget normalt er stort. Det bringer EU-normen op på 23,3 km/l. Foruden at assistere benzinmotoren fungerer el-motoren som generator og som startmotor i det automatiske stop/start-system. Motoren trækkes her næsten lydløst i gang ved hjælp af en kraftig rem. Såvel mild-hybrid udgaven som den rene benzinversion koster 310 kr. pr. halvår i grøn ejerafgift.

Avanceret sikkerhed
Den nye Ignis kommer med et nyt og avanceret automatisk nødbremsesystem kaldet "Dual Camera Brake Support" (DCBS). Det består af to kameraer, som registrerer både biler og fodgængere. Systemet indeholder også en vognbaneassistent og en såkaldt slingre-advarsel, der reagerer på slingrende kørsel som følge af f.eks. træthed eller uopmærksomhed. DCBS er standard på Ignis i Adventure-udgaven og fås også til de andre versioner.

DCBS-systemet med automatisk nødbremse og vognbaneassistent kaldes af Euro NCAP for en sikkerhedspakke. Med denne høstede Ignis Adventure de maksimale 5 stjerner i instituttets uafhængige kollisionstest. Ignis var dermed den første bil i Euro NCAP’s "superminiklasse", der opnåede det maksimale antal stjerner under de nye regler. Sikkerhedspakken kan bestilles til de øvrige Ignis-varianter (7.000 kroner), som derved også bliver 5-stjernede. Den eneste forskel på de to testresultater er nemlig de point, der gives for DCBS-systemet.

Mulighed for AllGrip 4WD
Som en ægte SUV kan Ignis også fås med firehjulstræk. Systemet AllGrip Auto er af viskosetypen og kobler automatisk baghjulene ind, hvis forhjulene mister vejgreb.
AllGrip Auto omfatter også "Grip control" og "Hill descent control", der sikrer bedre fremkommelighed og mere kontrol ved lave hastigheder.

Lagt på af KP
Artikel mulighederUdskrivE-mailGemTilføj til Facebook
 Ford
 Subaru
 Chevrolet
 Hyundai
 Andre artikler under Bil Nyheder
Skoda Karoq
Karoq er en helt ny særdeles rummelig SUV fra Skoda...
Læs mere
VW up! GTI
Med den nye up! GTI bygger Volkswagen bro over fire årtier...
Læs mere
Ford Fiesta 2017
Den nye Ford Fiesta kommer fra starten med både tre og fem døre, og det nye og endnu mere tiltrækkende design er en ægte...
Læs mere
Ny VW Golf
Den nye Golf har – udover nye motorer, opdateret design og nye assistentsystemer – en ny generation af...
Læs mere
 ZoomRooms
 Chevrolet
 Ford
 Hyundai
 Subaru
 Artikel søgning
Søg i ZoomMan's artikelbase
 RSS feeds
Få de nyeste artikler fra Bil Nyheder via RSS
Tilmeld RSS
 ZoomWoman top 5
Pas på din hud
Late Shift
Ligblomsten
Kvinden før
Beosound Shape
Annoncering       Betingelser       Kontakt       Om ZoomMagazine.dk       Presse       RSS RSS feeds