ZoomWoman.dkZoomRoom.dkZoomMagazine.dkZoomTema.dkZoomMan.dk
Forsiden
Mode
  Tøj & Beklædning
Personlig Pleje
  Kropspleje
  Parfume
Bolig
  Indretning
  Hus & Have
Underholdning
  Bøger
  Kultur
Gastronomi
  Øl, Vin & Spiritus
  Mad & Drikke
  Kogebøger
  Bagning
Livsstil
  Livsstil & Sundhed
 Citat
En klassiker er en forfatter, der endnu bliver citeret, men ikke længere læst.
Alfred Hitchcock

Bilsøgning på fuld tid


Danske bilkøbere forhaster sig ikke, når de søger efter bil på Internettet. Tværtimod
viser helt nye tal, at der bruges rigtig lang tid foran pc’en, når den næste bil skal findes, eller når der skal indhentes information om bilmarkedet generelt.

Brancheforeningen for de danske internetmedier, FDIM, overvåger dagligt internet-trafikken i Danmark. Foreningen holder blandt andet øje med, hvor mange brugere, der besøger de danske sites, og hvor lang tid de bruger på dem.

567.000 timer pr. måned
Med udgangspunkt i tallene fra FDIM har DBA Biler undersøgt, hvor lang tid danskerne bruger foran computeren, når de skal finde deres næste bil. Ved at gange besøgstallet med det samlede tidsforbrug pr. bruger på henholdsvis Bilbasen, DBA Biler og Bilzonen tegner der sig et meget klart billede af, at bilkøberne på ingen måde forhaster sig.

I december måned 2007, der vel at mærke er absolut lavsæson i bilbranchen, blev der således brugt ikke mindre end 567.000 timer på at søge efter ny eller brugt bil på de tre sites (Kilde: FDIM, Gemius Explorer, december 2007). Tallet er enormt, og det kan være svært at forholde sig til. Men ser man det fra en lidt anden vinkel, giver det mere mening. Omregnet svarer det nemlig til, at over 15.000 mennesker bruger en hel arbejdsuge fra morgen til aften på at surfe på de tre bilsites - en klar indikation af at nutidens bilhandel i meget høj grad foregår via Internettet.

Graver man et spadestik dybere ned i tallene, er der stor indbyrdes forskel på, hvor længe den enkelte dansker bruger på hvert af de tre bilsites. Gennemsnittet viser, at der hver måned bruges omkring 40 minutter. Topscoren er klart Bilbasen med 54 minutter, mens Bilzonen til gengæld trækker gennemsnittet ned. Her bruges der blot små 20 minutter pr. måned. DBA Biler ligger pænt over gennemsnittet med 48 brugte minutter pr. bruger om måneden.

De to giganter
Sammenligningen er interessant, når det samlede tidsforbrug opdeles på siderne. De to store bilsites, Bilbasen og DBA Biler står totalt set for ikke mindre end 89 % af alle de timer, der i december sidste år blev brugt på at se efter biler på Internettet.

Hos DBA Biler glæder man sig naturligvis over de gode tal og ser desuden placeringen som en tydelig markering af, at DBA Biler i stigende grad appellerer til bilkøberne.

”Vi har fokuseret meget på at forbedre vores bilsite og tilbyde bilkøberne de bedste muligheder, når de skal finde den næste bil. Vi vil have så mange biler som overhovedet muligt, og vi vil tilbyde brugerne de bedste søgefunktionaliteter på markedet. Det arbejde bliver vi nu belønnet for, og det giver os selvfølgelig bare mere blod på tanden,” udtaler direktør på Den Blå Avis, Frank Ludvigsen.

Tallene i undersøgelsen er ret opsigtsvækkende. Mange danskere lever i en fortravlet hverdag, hvor især fritidsinteresser og diverse huslige pligter er nogle af de store tidsrøvere. Men til trods for dette bliver der åbenbart ikke sparet på tidsforbruget, når man skal finde ny eller brugt bil. Markedet bliver undersøgt til bunds, og her foretrækker 9 ud af 10 brugere altså at lave deres research på Bilbasen og DBA Biler.



Lagt på 29. februar 2008 af IN
Artikel mulighederUdskrivE-mailGemTilføj til Facebook
 Ford
 Subaru
 Hyundai
 Chevrolet
 Andre artikler under Bil Nyheder
Kia XCeed
Med et flot, udtryksfuldt og moderne design – er den nye Kia XCeed et sporty alternativ til traditionelle SUV’er...
Læs mere
Facelift til Porsche Macan
Den nye Macan lanceres med en effektiv toliters firecylindret turbobenzinmotor med ny...
Læs mere
Ford Puma
Den nye Ford Puma viser nye sider for både Ford og klassen for kompakte crossover- og SUV-modeller...
Læs mere
Škoda Scala
Nyt navn, nyt design og ny teknologi – Škoda Scala sætter ny standard i mellemklassen...
Læs mere
 ZoomRooms
 Chevrolet
 Ford
 Hyundai
 Subaru
 RSS feeds
Få de nyeste artikler fra Bil Nyheder via RSS
Tilmeld RSS
 ZoomWoman top 5
En duft af dig
Hurtig makeup
Et godt grin er guld værd
Hold gang i romancen
Sæt fokus på din søvn
Annoncering       Betingelser       Kontakt       Om ZoomMagazine.dk       Presse       RSS RSS feeds